Tuesday, December 22, 2009

Alpha Lipid- Makanan Kesihatan Yang Lengkap




Apa yang anda inginkan dalam usaha anda untuk bertambah sihat? Sudah tentu makanan kesihatan yang lengkap bukan? Jadi anda semestinya memerlukan vitamin-vitamin dari A-E, anda juga perlukan kalsium, magnesium, mineral, antibodi dan sebagainya bagi keperluan badan anda. Oleh yang demikian, maka ramailah yang mengambil inisiatif membeli vitamin-vitamin dan keperluan lain di farmasi-farmasi. Dan setiap harilah anda terpaksa menelan pil-pil vitamin itu bagi memastikan badan anda sihat. Saya kagum dengan usaha anda untuk menjaga kesihatan, tapi bukankah itu sedikit menyusahkan kerana yang pertama anda terpaksa menelan pil. Dan yang kedua harga bagi setiap vitamin-vitamin itu berlainan dan harganya sekitar RM30-RM40 setiap satu?

Oleh yang demikian, sudah sampai masanya kita mencari sesuatu yang mudah. Dalam erti kata lain, yang senang diminum, mengandungi semua benda yang badan anda perlukan dan yang penting sekali, MURAH!

Cuba anda lihat gambarajah di atas. Pertama sekali Alpha Lipid Lifeline mengandungi kolostrum. Kolostrum adalah selamat, ia telah disediakan oleh alam semulajadi sebagai makanan awal mamalia. Adalah sukar untuk membayangkan ada makanan tambahan lain yang lebih semulajadi dan lebih berfaedah.

Apa maknanya pada anda? Waktu anda dilahirkan, makanan pertama yang anda ambil ialah kolostrum iaitu dari susu ibu. Kolostrum dalam Alpha Lipid ini adalah gred 10, iaitu gred paling tinggi. Apa fungsi KOLOSTRUM? Ia meningkatkan sistem imunisasi kita, mengandungi faktor pertumbuhan, jadi tidak hairanlah ia boleh meneutralkan patogen pembawa penyakit dan membuat kita AWET MUDA. Untuk pengetahuan anda, bila umur kita meningkat, hormon pertumbuhan kita semakin menurun, begitu juga sistem imun kita. Jadi penting sangat-sangat kita mengambil kolostrum.

Dalam Alpha Lipid ini juga mengandungi formula lipid, iaitu formula yang telah dipatenkan dan tidak boleh ditiru. Ia berfungsi membantu penyerapan kolostrum hampir 100% dalam badan. Ia juga bagus untuk kanak-kanak kerana Alpha Lipid ini adalah makanan untuk minda. Ia meningkatkan fungsi otak, cukup sesuai bagi kanak-kanak yang sedang membesar.

Selain itu, bagi pembentukan dan untuk menguatkan tulang serta gigi, kalsium juga ada di dalam segelas Alpha Lipid ini. Kenapa kalsium? Kerana kajian mendapati hampir 50% wanita di Malaysia mengalami masalah tulang yang rapuh dalam peringkat umur 35 tahun ke atas. Faktornya kerana kekurangan kalsium. Jadi kalsium memang penting.

Acidofilus pula adalah bakteria baik untuk usus. Penyakit kita berpunca dari usus yang bermasalah. Kita tidak pasti sama ada usus kita ini sihat atau tidak untuk melawan penyakit. Oleh yang demikian, penjagaan usus juga tidak boleh dipandang ringan.

Akhir sekali, dalam segelas Alpha Lipid Lifeline mengandungi semua vitamin dan mineral. Pendek kata, LENGKAP! Jadi apa maknanya kepada anda? Berhenti mencari...Kami dah jumpa makanan kesihatan anda yang LENGKAP, MUDAH DAN MURAH!

Hanya mengamalkan sebagai sarapan pagi, kesihatan anda akan menjadi lebih baik. Mulakan sekarang!

Hafiz Hamzah
012-9155159

No comments: