Sunday, December 6, 2009

Kepuasan Membantu Insan Lain

Dua minggu lepas saya ke Hospital Serdang setelah mendapat tahu ibu kepada kawan saya dimasukkan ke hospital kerana kencing manis. Satu jari kakinya terpaksa dipotong kerana bacaan gulanya sekitar 27mmol/l. Manakala jari kaki yang lain dah mula luka. Ngeri betul saya tengok keadaan beliau.

Lalu dengan niat ikhlas ingin membantu, saya mencadangkan agar beliau minum Alpha Lipid ini. Tak tahan melihat ibunya terus menderita sakit sebab doktor sendiri dah tak boleh buat apa-apa untuk menurunkan paras gula itu. Selepas pembedahan, ibunya mula minum. Apa yang berlaku ialah selepas 3 hari, doktor membenarkan ibunya keluar dari hospital bila ada penurunan sedikit pada bacaan gula.

Jadi malam semalam saya dan En Wan Hamidi melawat ibu beliau di rumahnya di Sg Way, Petaling Jaya. Kawan saya menyambut kami dengan perasaan seronok sangat-sangat. Kami pun hairan la kenapa happy semacam je. Rupa-rupanya ibu beliau mula beransur pulih! Sekarang bacaan gula telah turun ke 4mmol/l! Patutla seronok semacam. Beria-ia beliau menceritakan betapa terkejut melihat penurunan drastik itu selepas 13 tahun menderita penyakit kencing manis ini, malam itu terus ambil lagi 3 tin..

Dalam hati saya terrbayang kepuasan bila dapat membantu insan lain menjadi lebih sihat. Ibu beliau bukan sahaja bertambah sihat, malah banyak kos perubatan telah dapat dijimatkan. Alhamdulillah.

Itulah, kalau kita memang berniat nak membantu orang, insya'Allah tuhan pasti membantu kita. Jadi jangan berat mulut nak menceritakan produk yang baik ini kepada orang lain. Kongsikan pengetahuan anda. Lebih ramai yang tahu, lebih murah rezeki anda, percayalah..

Hafiz Hamzah
012-9155159

No comments: