Friday, January 9, 2009

KEPUTUSAN HARI INI, KEHIDUPAN DI MASA HADAPAN



Salam semua..

Saya rasa tertarik dengan satu petikan kata-kata Abg Nik semasa Business Presentation baru-baru ini..

"Hasil diri kita hari ini ialah kerana keputusan kita di masa lepas"

Apa maksudnya?

Siapa kita dan bagaimana corak kehidupan kita hari ini adalah kerana keputusan atau tindakan kita waktu dulu. Kalau sekarang ini kita tidak bijak, mungkin kerana dulu kita malas belajar. Kalau sekarang ini hidup kita susah, mungkin kerana kita dulu tidak beringat. Semasa senang kita boros, waktu mewah kita lalai, waktu ada peluang baik kita abaikan.

Jadi bagaimana hidup kita hari ini dan bagaimana kita di masa hadapan?

Masihkah kita mahu hidup kita hari ini sama sahaja atau lebih teruk?

Sudah tentu kita tidak mahu. Kita mahu kehidupan di masa akan datang jauh lebih baik dari hari ini. Kita mahu pendapatan berpuluh ribu, kita mahu "financial freedom"....Tapi bagaimana caranya?


Saya membuat keputusan menyertai New Image. Saya tahu dengan menyertai mereka, barulah kehidupan dapat diubah. Ramai ahli-ahlinya telah mendapat pendapatan purata RM10, 000-RM40, 000 sebulan. Mungkin ada yang lebih lagi.

Bukti telah ada,mereka telah membuktikan dalam tempoh setahun sahaja. Bermakna mereka susah setahun tapi selepas itu senang bertahun-tahun.

Betul juga kata pepatah lama...

"Berakit-rakit ke hulu, berenang-renang ke tepian
"Bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian

Mulakan langkah anda. Buat keputusan anda hari ini. Terus ambil 30 tin, jangan risau dengan pelaburan RM4500 ini kerana keuntungannya anda dapat 25% sebulan. Kalau anda simpan RM4500 ini selama setahun dalam ASB, dapatkah anda keuntungan sebanyak ini?

Produk dah jadi, syarikat dah kukuh, orang memang mencari produk ini, apa lagi yang anda tunggu?

Hafiz
012-9155159

No comments: