Thursday, July 30, 2009

Majlis Royalti Kali Ke 4





Salam semua

Hari ini baru berpeluang menulis. Pastinya cerita kali ini adalah tentang Majlis Royalti Ke 4 yg diadakan pada 25 Julai yang lepas. Memang seronok, memang hangat. Pada kali ini lebih 600 orang penerima wang bonus Royalti. Tahniah diucapkan kepada semua penerima. Pastinya masing-masing puas dengan pencapaian kali ini.

Yang kagumnya, pentas sampai tak muat kerana 45 orang yang menerima wang bonus dalam briefcase kali ini berbanding Majlis Royalti yang ke 3 lepas. Mereka berasak-asak beratur semasa menerima beg, namun masing-masing tersenyum lebar kerana puas di atas pencapaian yang gemilang itu. Hilang segala penat lelah selama ini. Masalah kewangan pun selesai. Mana taknya, contoh macam Kak Izan, bonus dalam beg sahaja RM52 ribu, manakala gaji bulanan beliau pada bulan ini RM31 ribu. Wow!Mana nak cari kerja dapat gaji macam ini.

Saya berpeluang menaiki pentas juga, menerima uncang merah juga kali ini. Tapi ianya tidak sama sekali mematahkan semangat saya untuk terus berhenti dalam bisnes ini. Saya percaya satu masa nanti saya juga berpeluang menaiki pentas tapi kali ini untuk mendapat beg pula. Insya'Allah. Nanti saya akan uploadkan gambar saya.

Maklumat yang menarik untuk saya kongsikan ialah lebih RM8 juta diagih-agihkan kepada penerima bonus kali ini. Jumlah yang sama pada Royalti ke 3. Cuma kalau dulu Royalti dibuat setiap 6 bulan, tapi kali ini setiap 4 bulan. Apa maknanya kepada kita? Maksudnya kita berpeluang lagi untuk mendapat bonus kerana dalam tempoh 4 bulan sahaja, syarikat masih mampu memberi bonus sebanyak ini. Syarikat yang kukuh seperti inilah yang patut kita cari.

Anda berpeluang lagi join bisnes ini. Insya'Allah anda berpeluang naik ke pentas pula pada November nanti. Siapa tahu. Cuma apa yang saya nak tekankan ialah seperti kata En Wan Hamidi, kita yang kena fikirkan masa depan kita, bukan orang lain. Jangan harap orang lain tentukan masa depan kita. Sekarang kita sudah di pertengahan tahun, cuba fikirkan apa yang sudah kita lakukan dalam tahun ini untuk masa depan kita. Adakah kehidupan kita semakin baik? Atau semakin teruk? Kalau anda belum berbuat apa-apa, bersedialah..MUNGKIN HIDUP ANDA TAHUN INI AKAN SAMA DENGAN TAHUN-TAHUN SEBELUMNYA.

Ikut kami, jangan ikut orang yang berfikiran negatif. Anda nak berjaya, mesti bersama dengan mereka yang berjaya. Insya'Allah masa depan anda akan lebih baik dari sekarang..Kami telah buktikan.

Hafiz Hamzah
012-9155159

No comments: