Monday, July 20, 2009

Semalam di Pulau Pinang

Salam kepada semua

Semalam saya, En Wan Hamidi dan En Harris telah bertolak ke Pulau Pinang. Kami bertolak dalam pukul 10 pagi. Perjalanan jauh tak terasa penat atau lama dek penangan BWM 5 series En Wan Hamidi. Seronok dengar cerita beliau, dulu pergi sana sini pakai satria, selepas setahun pakai BMW. Kami singgah sekejap di Ipoh untuk makan tengah hari di kedai nasi kandar yg lebih dikenali "nasi wonggei". Hihi, kelakar namanya tapi nasi kandarnya memang lazat. Masing-masing tak sedar tambah nasi lagi.

Selepas makan, kami meneruskan perjalanan ke Seberang Jaya Pulau Pinang. Kami sampai di Auditorium Perpustakaan Negeri lebih kurang pukul 2 petang.

Lebih kurang pukul 3, dewan dah mula ramai. Leader-leader Alpha Lipid pun dah sampai. Masing-masing memberi komitmen dengan sangup datang dari Kuala Lumpur semata-mata memberi sokongan kepada bisnes ini. Orang ramai memenuhi dewan, yang datang dari Kulim Kedah pun ramai.

Majlis bermula kira-kira pukul 3.30 petang. En Nik memulakan majlis dengan menjemput leader-leader yang baru-baru ini telah dianugerahkan menjadi ahli kelab Millionare semasa percutian ke New Zealand baru-baru ini. En Samhan, En Asri, En Wan Hamidi dan En Hishammuddin menceritakan betapa seronoknya mereka sekarang berbanding 2 tahun dahulu sewaktu mereka hidup susah. Tapi berkat kesabaran dalam Alpha Lipid ini, pendapatan mereka sekarang purata RM80 ribu ke RM100 ribu sebulan sekarang.

Selepas penerangan tentang syarikat, En Nik Hafiz menjemput sesiapa yang ingin berkongsi kebaikan Alpha Lipid ini. Tampil ke depan ialah En Rosli, seorang pesara. Beliau mengidap penyakit darah tinggi dengan bacaan lebih 200, tinggi tu. Keadaan beliau menyebabkan sepanjang 3 tahun beliau telah kena stroke sebanyak 3 kali. Sampai 1 peringkat beliau putus harapan untuk hidup bila doktor menyarankan agar membuat pembedahan menggantikan 1 tulang di belakang leher dengan titanium. Tapi kejayaan pembedahan yang menelan belanja berpuluh ribu itu belum terjamin.

Selepas itu, isteri beliau menyuru minum Alpha Lipid. Selepas sebulan mencubanya, bacaan darah tinggi beliau turun ke 100. Memang menakjubkan,dan yang lebih menarik lagi apabila beliau dah boleh berdiri dan berjalan sendiri semalam tanpa bantuan sesiapa. Malah hidup beliau kini lebih ceria.

Siapa kata kami buat bisnes main-main. Ternyata Alpha Lipid membantu mereka yang selama ini merasakan tiada harapan untuk merasai nikmat kesihatan yang berkualiti. Dah sihat, dah boleh buat duit. Apa lagi yang anda inginkan dalam hidup anda?

25hb Julai ini majlis Royalti kami. Jemput datang beramai-ramai. Anda joint sekarang dan anda berpeluang naik pentas pada Royalti bulan November pula.

Hafiz Hamzah
012-9155159

No comments: