Wednesday, November 12, 2008

TESTIMONI

1. Semasa saya menjual Alpha Lipid ini, ada beberapa testimoni dari orang yang telah membeli. produk ini. Memang susah meyakinkan mereka, kerana kebanyakkannya orang tua, tapi kerana saya yakin dengan produk ini saya pujuk juga mereka untuk mencuba kerana kita sendiri mahu melihat mereka sihat.

2. Di sebelah pejabat saya, DBKL Jalan Raja Abdullah ada 1 kedai makan. Nama taukenya Puan Kartini. Dia mencuba susu ini satu tin pada minggu kedua bulan Oktober 2008. Pada mulanya beliau tak cerita pun apa penyakitnya, cuma sekadar nak minum untuk kesihatan. Saya pun lepas itu jarang ke kedainya sangat. Pada 06 November 2008 saya singgah minum dan nak bertanya khabar. Bila Puan Kartini nampak je saya terus dimarahinya. Ingatkan marah sebab ada kesan sampingan, tapi rupanya marah sebab saya lama tak datang. Dia tak ingat no telefon saya.

3. Beliau terus bercerita yang sebenarnya beliau sudah bertahun-tahun ada penyakit sakit sendi. Boleh dikatakan satu badan sakit sebab puncanya setiap malam tidur guna aircond. Dan lagi satu setiap pagi selepas bangun tidur, beliau memang tidak boleh memijak lantai. Tapak kaki beliau akan terasa nyilu, sakit dan kadang-kadang kejang. Perkara ini sudah hampir 5 tahun dihadapinya.Dah bermacam-macam produk kesihatan dicubanya tapi tak juga elok. Bila sudah minum Alpha Lipid hampir 3 minggu, beliau sendiri rasa sakitnya itu dah hilang. Dan yang paling dia seronok resdung dia pun dah hilang juga. Sebelum ni kata takde sakit apa2. Punyalah dia seronok sampai hari itu terus order 3 tin. Siap nak promote dengan saudara mara kat Singapura lagi. Alhamdulillah.

4. Di pejabat pula, seorang kakitangan saya namanya Puan Norhaizah. Dia orang pertama yang reject produk ini, frust la juga kan. Tapi tak lama beberapa hari lepas itu dia nak order 3 tin untuk dia dan ibunya yang penyakit darah tinggi serta untuk bapanya. Puncanya, kawan sebelah meja cakap produk ni memang bagus sebab abang kawannya ini yang sakit lutut dan demam tak kebah2 setiap bulan kini dah beransur pulih.

5. Selepas sebulan mencuba, Puan Norhaizah bercerita pada saya. Bapanya ada 1 kelenjar atau bonjolan sebesar telur ayam di bahagian paha. Bonjolan itu ada semasa bapanya masih bujang lagi dan semakin hari semakin membesar dan kadangkala sakit. Bapanya cuba membuang melalui pembedahan tetapi doktor tidak membenarkan kerana faktor usia. Setelah mencuba Alpha Lipid, bapanya menyedari bonjolan itu semakin mengecut dan kini dah tiada langsung. Manakala bagi Puan Norhaizah dan ibunya, tekanan darah tinggi mereka dah menurun dan Puan Norhaizah sendiri yang dahulunya teruk migrain kini dah pulih.

6. Seronok juga bila mereka-mereka ini bercerita tentang penyakit mereka dah ok. Sebab apa tau, keseronokan mereka tu kita dapat kongsi bersama dan bila mereka bercerita seolah2 hilang beban mereka selama ini yang asyik memikirkan tentang penyakit mereka je.

7. Ada lagi 1 kisah semasa saya menghadiri Busines Prensetation Alpha Lipid di Tingkat 2, Lembaga Getah Malaysia (depan KLCC). Semasa dalam lif, berborak la dengan seorang pakcik ni. Saja je tanya sama ada dia dah minum Alpha Lipid ni. Beliau menjawab yang beliau beli untuk mak mertuanya di Kota Bharu, Kelantan. Saya tanyalah sakit apa mak mertuanya. Beliau menceritakan yang mak mertuanya dah hampir 6 tahun stroke hampir satu badan. Bergerak pun mengensot guna punggung. Jadi yang nak jadi cerita seronoknya, bila hampir 3 minggu mak mertuanya minum, mak mertuanya sudah larat untuk berdiri dan berjalan. Saya dengar pun terkejut juga. Memanglah saya tahu Alpha Lipid ini memang banyak membantu orang stroke , tapi dengar2 macam tu jelah.Tapi kali ini saya dengar sendiri dari orang yang mengalaminya. Sekarang ni dia cerita mak mertuanya dah tak reti duduk diam pulak,asyik nak berjalan pula..Yelah nak bayar balik 6 tahun tak dapat berjalan..Alhamdulillah...

Sebarang pertanyaan, sila hubungi Hafiz di 012-9155159

No comments: