Thursday, May 28, 2009

Asma, G6PD

Apa yang saya suka bila datang ke BP ini ialah ingin mendengar sendiri cerita mereka yang telah pulih dari penyakit. Kadang-kadang penyakit yang kita tak pernah dengar pun kita boleh tahu dengan menghadiri BP ini. Pengalaman mereka yang dah sembuh dari penyakit ini banyak membantu. Secara tak langsung pengetahuan kita bertambah. Siapa kata rugi dan buang masa datang BP ni?


Malam tadi BP di Etiqa Tower memang penuh. Seawal pukul 8 kerusi mula diisi. Kisah En Mohd dari Kota Bharu yang bercerita tentang anaknya, 5 tahun, sejak dari lahir hingga sekarang menghidap asma yang kronik. Boleh dikatakan seminggu sekali mesti ke hospital untuk mengambil ubat termasuk memakai alat pernafasan. Setelah puas berubat, beliau dikenalkan dengan Alpha Lipid Lifeline. Setelah mencuba 1 tin, anaknya kini tidak lagi berkunjung ke hospital. Malah malam tadi anaknya cukup lincah di atas pentas. Lihatlah bagaimana Alpha Lipid Lifeline membantu mengurangkan kos rawatan anda.

Sebelum ini semasa BP di Seberang Jaya, Pulau Pinang, testimoni oleh seorang ibu (gambar di atas) tentang anaknya yang menghidap penyakit G6PD (sejenis penyakit darah). Anak beliau berusia 4 tahun tidak boleh menghidu semburan racun nyamuk (seperti ridsect dll), tak boleh makan kacang parang dan masalah-masalah lain antaranya tidak boleh menggunakan sebarang ubat. Pernah terjadi suatu hari apabila anak beliau termakan kacang yang diberi oleh kawannya. Akibatnya anak beliau kencing berdarah. Mujurlah sempat diselamatkan.

Beliau telah berjumpa dengan Dr. Nik Ariff dari Kelantan dan Dr. Nik menyarankan agar beliau mengambil Alpha Lipid Lifeline. Setelah mencuba, kesihatan anak beliau kini jauh lebih baik. Tidak lagi ada masalah sekiranya terbau ubat nyamuk atau makan kacang. Alhamdulillah Alpha Lipid Lifeline memang elok dan selamat untuk pesakit G6PD.

Kongsikan maklumat ini kepada semua. Lebih ramai yang anda kongsikan lebih baik. Tak perlu takut kerana kita IKHLAS nak berkongsi. Dengan berkongsilah pendapatan anda akan mula bertambah. Jangan berat mulut. Ramai yang telah sembuh dan ramai yang telah merperolehi pendapatan 5-6 angka sebulan.


Ikut kami, belajar cara kami di sini. Bukan untuk kami, tapi untuk masa depan anda. Anda yang tentukan berapa pendapatan anda inginkan. Jangan ikut skim cepat kaya atau pelaburan yang tidak tentu kesahihannya.Tiada jalan mudah menuju kesenangan.

Hafiz Hamzah
012-9155159

No comments: