Monday, May 18, 2009

Ditipu Tokoh Maulidur Rasul

Saya tertarik dengan berita di akhbar KOSMO Ahad 17 Mei 2009 yang melaporkan seramai 2,500 pelabur yang ditipu oleh syarikat ala skim cepat kaya. Kononnya syarikat itu dikendalikan oleh seorang lelaki yang pernah menerima anugerah Maulidur Rasul.

Salah seorang mangsa menceritakan bahawa beliau was-was pada mulanya, tapi memandangkan lelaki itu ialah bekas pegawai kerajaan dan antara penerima anugerah Maulidur Rasul peringkat Kebangsaan, beliau terpukau mendengar projek-projek yang bakal dilaksanakan hasil pelaburan itu. Beliau melaburkan sebanyak RM45 ribu, yang mana RM15 dipinjam dari rakan.

Pengarah Projek Persatuan Pengguna Islam Malaysia, Encik Nirwandy Mat Noordin menyifatkan bahawa orang Melayu suka kaya cepat. Kenyataan ini mungkin ada kebenarannya kerana berdasarkan statistik, ramai orang Melayu terlibat dengan skim cepat kaya.

Kenapa harus percaya dengan syarikat yang belum pasti kewujudannya? Sedangkan ada syarikat yang lebih kukuh, kita tidak hiraukan pula.

Kami di Alpha Lipid ini percaya tidak ada jalan mudah untuk berjaya. Sayang sungguh RM45 ribu dilaburkan macam itu sahaja dan tidak ada pulangan langsung. Tahukah anda hanya dengan RM4,500 yang dibuat sekali seumur hidup, anda boleh mendapat pendapatan bulanan lebih dari RM45 ribu.

Kami di sini ada syarikat yang kukuh, produk yang unik dan menjadi serta ada bonus duit tunai berbeg-beg setiap 4 bulan..Perlu tunggu apa lagi?

Ingatlah, tiada jalan mudah untuk berjaya. Ikut kami, dan kami akan membimbing anda. Semakin lama anda berfikir sama ada nak buat atau tidak, semakin jauh kami meninggalkan anda..Buatlah keputusan hari ini...ANDA HARI INI ADALAH HASIL KEPUTUSAN ANDA DI MASA LEPAS...KEPUTUSAN ANDA HARI INI AKAN MEMBENTUK SIAPA ANDA DI MASA HADAPAN..

Hafiz Hamzah
012-9155159

No comments: