Tuesday, May 26, 2009

Osteoporosis Menyerang Dalam Senyap



Dalam ruangan Mega Utusan Malaysia hari ini melaporkan menjelang tahun 2050 dianggarkan sebanyak 50% kes keretakan tulang pinggul akan berlaku di seluruh Asia.

Ini bermakna Malaysia berdepan dilema dengan peningkatan jumlah warga emas yang dijangka mencecah hampir 4 juta orang dalam tempoh sedekad lagi dengan sebahagian besar mereka menghidapi penyakit tulang.

Apatah lagi kajian oleh Universiti Putra Malaysia (UPM) dan Universiti of Otago, New Zealand, mendapati wanita di Malaysia mengambil kurang 50% daripada amaun diet kalsium yang diperlukan.

Sedangkan ketumpatan tulang akan menyusut apabila usia mencecah 30-an. Oleh itu, pengambilan diet seimbang dan amalan gaya hidup sihat adalah penting untuk mencegah penyakit berbahaya terutama osteoporosis yang mampu melumpuhkan pesakit hingga ke akhir hayat.

Sukarkah mengamalkan gaya hidup sihat? Adakah apabila kita sudah sakit teruk baru hendak berubah sikap? Dari laporan di atas kita sudah tahu bahawa bagi mengelakkan osteoporosis, kalsium amatlah diperlukan bagi menguatkan struktur tulang. Oleh yang demikian, Alpha Lipid Lifeline adalah jawapannya. Apa yang anda hendak semuanya ada dan lengkap dalam Alpha Lipid ini.

Kolostrum - Mengandungi faktor imun dan faktor pertumbuhan untuk antibodi dan sebagai agen penyembuhan dan pembaikpulih.

Kalsium - Untuk tulang dan gigi yang sihat

Acidofilus - Saluran usus yang lebih sihat

Semua vitamin & Mineral

Oleh itu jadikanlah Alpha Lipid ini sebagai amalan sarapan pagi. Jangan jadikan diri kita sebahagian dari statistik mereka yang menghidap osteoporosis itu. Dah minum, kongsi dengan orang ramai.

Hanya dengan berkongsi dengan ikhlas, anda terpaksa menerima pendapatan berganda-ganda..yang tak pernah anda terfikir sebelum ini..Cubalah

Hafiz Hamzah
012-9155159

No comments: