Monday, May 11, 2009

Umpama Mimpi Dalam Mimpi

Salam kepada pembaca blog...

Hari ini saya nak sampaikan cerita menarik semasa menghadiri Success School pada 9May 2009 yang diadakan di Sunway Hotel Resort. Cerita tentang kejayaan 2 orang ibu yang bertekad untuk mencapai kebebasan kewangan demi masa depan anak2 dan keluarga.

Cerita 1
Saya cukup kagum dengan Puan Zainab atau saya panggil Kak Nab sahaja, beliau berasal dari Klang, Selangor. Beliau bekerja di kilang eloktronik dari Jepun, pendapatan sebulan campur overtime lebih kurang RM1500. Dan yang tak seronoknya beliau ada penyakit lelah bertahun2. Jadi bayangkan macam mana nak bekerja dalam suasana begitu. Kalau tengok gaya Kak Nab ni, sempoi macam orang tua biasa, pakaian pun biasa2, pakai hp nak taip sms pun terkial2 (maaf ye Kak Nab, ni Abg Midi yang cerita, hehe). Tapi berkat usaha beliau selama setahun tanpa jemu, pendapatan bulanan beliau kini lebih RM17 ribu sebulan.Ini membuatkan beliau bertekad berhenti kerja pada awal Januari 2009. Malahan penyakit lelah pun dah sembuh,dressing oun dah canggihKagum saya, tak sangka orang seperti beliau pun mampu mencapai kejayaan macam tu.


Cerita 2
Puan Zura dari Kuala Lumpur. Setahun yang lepas beliau menghadapi masalah kewangan keluarga. Suami beliau pula baru nak memulakan perniagaan sedangkan beliau cuma suri rumah. Bagaimana nak tambah pendapatan sedangkan keadaan masa tu cukup susah. Namun pertemuan beliau dengan Puan Moharina mengubah beliau. Mulanya beliau mengadu tentang bapa mertuanya yang mendapat penyakit kanser prostat. Puan Moharina menyuruh beliau memberi Alpha Lipid kepada bapa mertuanya. Menakjubkan, keadaan bapa mertuanya semakin pulih selepas mengambil 1 tin. Sejak itu beliau mula memperkenalkan kepada kawan2, walaupun Puan Zura ni kata yang beliau benci dengar MLM. Tapi oleh kerana uniknya Alpha Lipid ini, beliau tak ragu2 lagi.

Apa yang menariknya, target beliau sebenarnya adalah untuk mendapat pendapatan bulanan sekitar RM3000 sahaja melalui Alpha Lipid ini...itu setahun yang dulu....Dan sekarang ini anda tahu pendapatan bulanan beliau sekarang? Tidak kurang RM48,000 sebulan!!!!!
Kagum, memang cukup kagum. Saya pun takkan menoleh ke belakang lagi, peluang macam ini tidak selalu datang

Saya tahu saya boleh berjaya kerana
1.Produk ini unik, tiada company lain boleh tiru, dan keberkesanannya..
2.Produk ini repeat sales, maksudnya setiap bulan orang tetap beli. Kalau jual penapis air, bulan depan orang tu beli lagi tak?
3.Bonus dalam beg. Cuba bagi 1 company yang bagi bonus cash dalam beg setiap 4 bulan? Kami di sini seronok dapat cash berbeg-beg

anda semua patut ambil peluang ini. Jadikan cabaran kepada diri anda.Sedangkan Mahathir Lokman, bekas pembaca berita itu pun dah berjaya dengan Alpha Lipid ini, apatah lagi kita? Ketua Pengarah Hospita Kelang. Dr Ghazali sendiri dan berpangkat Emerald, beliau sendiri dah join sebab tak tahan tengok duit berbeg2. Kita? Masih lagi nak tunggu duit jatuh ke riba? Jangan harap.
Siapa kita hari ini tidak penting....Siapa kita setahun akan datang, itu yang penting...

Hafiz
012-9155159

No comments: