Tuesday, November 17, 2009

Jangan Samakan Alpha Lipid Dengan Ubat

Kebanyakkan komen yang saya terima dari para pengguna ialah dari kalangan pesakit kencing manis dan darah tinggi. Mereka mengatakan sakit mereka belum juga sembuh setelah menggunakan Alpha Lipid. Ingat ya, kencing manis dan darah tinggi ini tidak boleh sembuh, cuma boleh dikurangkan. Inilah perkara yang betul-betul perlu kita terangkan kepada mereka sebelum mereka minum Alpha Lipid. Buat pengetahuan semua, Alpha Lipid bukanlah berfungsi sebagai ubat, ia adalah MAKANAN SEMULAJADI.Ramai yang salah sangka bahawa produk Alpha Lipid Lifeline atau makanan kesihatan yang lain bersifat seperti UBAT! Sebenarnya jauh perbezaannya!!

Di sini saya beri petikan dari blog En Wan Hamidi, seorang ahli farmasi.

"...sebagai Ahli Farmasi professional yang menuntut ilmu selama 4 tahun di universiti dan kemudian bekerja di bidang farmasi komuniti ingin memberikan sedikit pendapat berdasarkan sedikit ilmu yang saya ada berkenaan ubat-ubatan moden.

MAKANAN SEMULAJADI:

1. makanan semulajadi seperti nasi, roti, daging,ikan dll adalah MAKANAN dan TIADA kesan sampingan atau risiko bahaya kepada badan anda.
2. ia bukan sekadar untuk menghilangkan lapar dan dahaga (air) tetapi membantu membina tubuh badan yang sihat secara semulajadi
3. Makanan Semulajadi boleh diperoleh di mana-mana tanpa kebenaran doktor

UBAT-UBATAN:
1. Drug/ubat adalah bahan asing dan sebenarnya ada RISIKO side effects ke atas badan anda.
2. Drug memberikan kesan langsung ke atas sistem badan anda dan ia perlu digunakan atas nasihat secara professional dari doktor/ahli farmasi.
3. Sesetengah ubat yang berdaftar didapati merbahaya malah boleh mengakibatkan kematian kepada pengguna.

Kesimpulan yang NYATA antara UBAT vs Makanan Semulajadi ialah pengambilan UBAT memang ada RISIKOnya! Manakala pengambilan makanan semulajadi tiada langsung ancaman bahaya!


Namun begitu, bagi mereka yang sedang mengambil ubat, jangan berhenti!! Diulangi, jangan berhenti dari mengambil ubat. Alpha Lipid tiada kena mengena dengan ubat, sebaliknya bila anda minum Alpha Lipid ini, ia menbantu lagi penyerapan fungsi ubat itu kerana badan anda sudah dipulihkan oleh komponen2 yang ada dalam Alpha Lipid. Biarkan doktor yang menentukan kadar dos ubat2 anda. Dan insya'Allah, selepas anda mengamalkan Alpha Lipid ini, dos ubat akan menjadi semakin kurang. Jangan pula anda menjadi doktor kepada diri sendiri.

Oleh itu, diharap tiada lagi keraguan tentang Alpha Lipid ini. Kesimpulannya Alpha Lipid ini bukannya ubat. Ia dicipta khusus untuk orang sihat, tapi bila orang yang sakit minum, ia bertambah sihat, itu sahaja.

Hafiz Hamzah
012-9155159

No comments: